Tarkkana remonttipalvelujen suhteen

Sisustusunelmia ja toteutuksia, remontin arkea, kodinrakentajien kokemuksia.

Tarkkana remonttipalvelujen suhteen

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 11 Kesä 2017, 11:22

Jos joudutte teettämään remonttia ulkopuolisilla, muistakaa kirjallinen sopimus ja katsokaa, että sopimuksessa on mainittu myös siitä, kuka huolehtii pois väkisinkin syntyvän rakennusjätteen! Kun muutama vuosi sitten teetin lapsuudenkotiini uuden katon, oletin ilman muuta, että katonlaittajilla on roskalava ja he vievät jätteen pois. Itse kävin paikalla ainoastaan, kun korjausta oltiin aloittamassa, ja jälkeenpäin sain todeta, että uusi katto ja muutama pieni korjaus oli kyllä tehty sopimuksen mukaan, mutta minulla oli huolenani iso kasa naulaisia lautoja, tiilimurskaa ja kattohuopaa.

Vasta viime talvena kuulin, että vanha kattohuopa sisältää kaiken kukkuraksi asbestia (sitä ennen olin yrittänyt hankkiutua huovanpaloista eroon jopa polttamalla) :shock: - todennäköisesti kattofirman pomo tiesi tämän eikä halunnut niskoilleen asbestijätettä! Kasa on maannut muutaman vuoden sateessa, ja kattohuovat ovat osittain murentuneet. Osa kattohuovasta saattoi olla asbestitonta, mutta joissakin repeämäpinnoissa erottui selviä asbestikuituja.En keksinyt muuta kuin haudata koko sotkun, sillä sitä olisi ollut enää vaikea kuljettaa pois pöllyttämättä kuituja ympäriinsä. Nuorimmainen olisi halunnut kasasta lautoja majanrakennukseen, mutta näin ollen en uskaltanut antaa hänen ottaa mitään.
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Paluu Sisustus ja remontointi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron