Kuvataiteen harrastus

Muita harrastuksia maan ja taivaan väliltä.

Re: Kuvataiteen harrastus

ViestiKirjoittaja Vanilja » 07 Kesä 2021, 10:53

On varmaan tuntunut hienolta :) ! Siitä se ura urkenee! Ja eiköhän tyttäresikin aika vielä koita ;) .
Vanilja
 
Viestit: 1128
Liittynyt: 04 Marras 2013, 15:02

Re: Kuvataiteen harrastus

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 13 Kesä 2021, 15:49

Ylioppilasjuhlista tuli ex tempore -taidenäyttely, kun siskoni toi tullessaan Wanhan Aseman näyttelyssä olleet taulut - jotka hänen miehensä oli pakannut erityisen huolellisesti - ja sukulaiset halusivat nähdä niitä! Levittelimme töitä pirtin seinänvierustan pitkälle penkille, kirjahyllyjen päälle ja seinällä oleviin sekalaisiin nauloihin, ja tytär sai kaksi työtään myytyä!!! :D
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Re: Kuvataiteen harrastus

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 24 Maalis 2022, 14:01

Yöpyessäni viimeksi Tampereella nuorimman tyttären luona kerroin hänelle Ikitie-suunnitelmastani, jonka käytännön toteututus on niin suuritöinen, että tarvitsisin siihen muita avuksi - hän lupautui auttamaan!!! Laskimme, että pelkästään pääteoksen valmistumiseen menee 15 vuotta, ellemme saa värvättyä lisäkäsiä, mutta tytär totesi, että sitä suuremmalla syyllä on heti ryhdyttävä toimeen, ja rohkaisi, että monet taiteilijat ovat debytoineet vasta hyvinkin iäkkäinä! Vuonna 2037 olisikin täsmälleen oikea vuosi Stalinin vainoihin liittyvälle näyttelylle, sillä "suuri terrori" alkoi 1937. Olen tyttärelle äärettömän kiitollinen - ja lisäksi olen ylpeä siitä, että kumppaninani on hänen kaltaisensa todellinen taiteilija! Tulee mieleeni, että ehkä kaksi vanhempaakin tytärtä olisivat valmiita osaltaan auttamaan resurssiensa mukaan...
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Re: Kuvataiteen harrastus

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 01 Syys 2022, 12:20

Menin viime viikolla ex tempore Lenin-museon mustan nauhan päivän tilaisuuteen. Sain tietää siitä vasta ollessani jo Tampereella, mutta minulla sattui olemaan mukana Ikitie-projektin kunnianhimoisimpaan taideteokseen liittyvä pieni kirjailutyö, jota olin tehnyt bussimatkalla, joten sain idean kertoa teoksesta, jota teen yhdessä nuorimman tyttäreni kanssa. Museon edustaja kiinnostui projektista!!! Hän pohti, voitaisiinko esimerkiksi ensi vuonnan mustan nauhan päivänä tarjota ihmisille mahdollisuus osallistua sen toteuttamiseen. Hän pyysi yhteystietoni - ei uskaltanut luvata mitään, mutta sanoi ottavansa asian puheeksi museon väen kanssa.

Koetan käyttää myös kuvataiteen kursseja projektieni edistämiseen, ja tänä syksynä minulla on mahdollisuus tehdä Ikitie-näyttelyyn yksi "räsykoukuttu" työ lisää. Ammattikorkeakoulun Art and environment -kurssilla kokeilemme muun muassa itse keittää värejä luonnonmateriaaleista. Ajattelin, että voisin sitten värjätä vaaleaa kudetta omatekoisin värein ja "koukuta" siitä kuvan taustakankaalle; tässä tapauksessahan värin ei tarvitsisi kestää pesua toisin kuin yleensä lankoja ja kankaita värjättäessä. Ja koska Ikitie-näyttely muistaa vainojen uhreja, värin mahdollinen haalistuminen ajan mittaan symboloi sitä, kuinka nuo ihmiset koetettiin saada katoamaan historian hämärään ja heidän muistonsakin yritettiin hävittää.
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Re: Kuvataiteen harrastus

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 24 Huhti 2023, 15:50

Edellisen viestin jälkimmäinen projekti ei toteutunutkaan - tuli toinen idea tilalle. Mutta tänään sain yhteydenoton Mustan nauhan päivästä: kysyttiin, olisinko kiinnostunut järjestämään silloin työpajan, jossa ihmiset voisivat osallistua Ikitie-teoksen kirjailuun! Totta kai olen!!! (Ja sata huutomerkkiä lisää...) Onnistun varmasti saamaan työstä vapaata noin tärkeää tapahtumaa varten.
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Edellinen

Paluu Harrastuksia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron