Timo Parvelan Maukka ja Väykkä -kirjat

Parhaat lastenkirjat ja -elokuvat, leikit, laulut, touhut, askartelut jne. Edulliset koko perheen vierailukohteet ja lomapaikat.

Timo Parvelan Maukka ja Väykkä -kirjat

ViestiKirjoittaja Vanilja » 04 Syys 2015, 13:20

Olen näitä kuopukselle nyt pari lukenut ja ihania ovat :) . Parvelasta minulle tulevat ensimmäisenä mieleen Ella-kirjat, joita on myös luettu, ja jotka ovat kyllä hyviä ja todella hauskoja. Silti olen vielä enemmän ihastunut Maukkaan ja Väykkään, joissa huumori ei ole niin ilmeistä kohellusta, vaan liikutaan aika syvissä vesissä, pohtimassa isoja asioita, mutta mitään ei tehdä liian vaikeasti. Maukka on taiteellinen kissa, laiskotteluun taipuvainen, ja Väykkä puolestaan käytännöllinen koira, liialliseenkin ahertamiseen taipuvainen. Nämä kaksi kun asuvat ystävyksinä yhdessä on arvattavaa, että käsitellään paljon erilaisuuden hyväksymistä ja oikeudenmukaisuutta. Ja kaikki leppoisan lempeään sävyyn.
Vanilja
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 04 Marras 2013, 15:02

Re: Timo Parvelan Maukka ja Väykkä -kirjat

ViestiKirjoittaja Vanilja » 23 Syys 2015, 08:21

Eilen luin kuopukselle loppuun kirjan Maukka, Väykkä ja Karhu Murhinen, ja täytyy sanoa, että se oli mainio kirja. Karhu Murhinen on nimestään huolimatta päästäinen, joka asuu Maukan ja Väykän luona, ja vaikka kirjassa moneen kertaa sanotaan päästäisen elävän lyhyen (mutta täyteläisen!) elämän, loppu on kyllä suorastaan pakahduttava, kun Murhinen kuolee Maukan ja Väykän viereen. Kirja on varmastikin todella hyvä apu kuoleman käsittelyssä, mutta mikään iltasatukirja se ei oikein ole... Asiaa ei ehkä auttanut, että aloin ensin itse itkeä, ja myöhemmin lapsi tuli huoneesta aivan itkuisena ja sanoi, ettei voi nukkua. No, luettiin sitten muutama sivu tarmokkaan hyväntuulista (ja ihanaa!) karhuherra Paddingtonia, ja tulihan se unikin sitten. Mutta todella harvassa ovat noin liikuttavat lastenkirjat, ja takakannessa voisi olla pieni varoitus, ettei ehkä sovellu iltasaduksi kovin herkille lapsille (ja aikuisille)...
Vanilja
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 04 Marras 2013, 15:02

Re: Timo Parvelan Maukka ja Väykkä -kirjat

ViestiKirjoittaja Tiina H » 17 Loka 2016, 12:43

Meillä lapsi innostui nyt lukemaan Maukka ja Väykkä -kirjoja. Hän pitää niistä valtavan paljon! Kiitos vinkistä, Vanilja!
Tiina H
 
Viestit: 1119
Liittynyt: 30 Loka 2013, 12:48


Paluu Juttuja lapsille ja lasten kanssa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron