Kävimme tapaamisessa, ja se meni mukavasti. Toki meiltä kysytään, miten kauan meinaamme jatkaa: yläkoulun oppisisällöt ovat aika laajoja hallittavia niin, että ne pystyisi opettamaan toiselle.
Kehuttiin sitä, miten laajasti ja monipuolisesti pystymme tekemään joitakin asioita. Toisaalta hieman puutteena nähtiin se, ettei lapsi pysty osallistumaan joukkuepeleihin, joissa olisi ihan kunnon joukkueet. Nyt hän on pelannut pihasählyä ja -jalkapalloa niin, että on esimerkiksi kolme ihmistä per puoli, monen ikäisiä lapsia ja välillä aikuinenkin. Lisäksi toivotaan, että hän tutustuisi telinevoimistelun telineisiin. Hän on käynyt ohjatussa telinevoimistelussa kolmivuotiaasta kuusivuotiaaksi, mutta se on kuulemma vähän eri asia, kun nyt on kasvanut ja silloin oli pieni. Vartalon hallintaa kai siinä haettaisiin, että osaisi nyt murrosikäisenä ja kohta pituuskasvunsa päättäneenäkin liikkua telineissä. Olemme kyllä käyneet puistoissa, missä lapsi on mennyt puomilla, kiipeillyt ja tehnyt neulansilmiä rekillä tai renkaissa. Trampoliinilla hän on hyppinut kaverin luona. Samoin hän ei pääse harjoittelemaan yhteislaulua isommassa porukassa eikä ole vielä harjoitellut soittamista millään soittimella (paitsi rytmisoittimilla ja STOMP-tyylisesti kaikella, mitä käteen osuu).
Lapsi oli nyt asiallisesti tapaamisessa. Tuolla erityislapsi-otsikon alla olen kirjoitellut siitä, miten hänellä on ollut välillä vähän hankaluuksia. Nyt hän oli hienosti, esitteli tekemiään töitä ja kertoili, mitä on tehty. Sitten teki kahdestaan opettajan seurassa tehtäviä, esimerkiksi englannin keskustelua ja matikan tehtäviä. Matikasta opettaja ohjesti lasta selkeästi ainakin kahdesti, kun olin läsnä, ja ehkä vielä sitten silloin, kun olivat kahden, että tässä nipussa on monenlaisia tehtäviä, ja osa on varmasti sellaisia, joita aiheita emme ole vielä käsitelleet, mutta lapsi voi tehdä sellaiset tehtävät, joissa on tuttu aihe. Loput tehdään sitten keväällä, eikä siis yhtään haittaa, vaikka nyt ei tehdä kuin osa.
Jälkeen päin lapsi sanoi sitten kuitenkin, että häntä koko ajan pelotti (siinä matikassa nimenomaan), että hän ei tee asioita oikein. :/