Myyrä söi mansikat!

Multasormien ja sellaisiksi aikovien ajatustenvaihtoa.

Myyrä söi mansikat!

ViestiKirjoittaja Vanilja » 11 Heinä 2023, 12:18

Taas suututtaa... Uusin alkukesästä mansikkamaata, vaikka jossain vaiheessa olin jo päättänyt luovuttaa. Meillä oli lapsuudessani iso mansikkamaa mökillä Keski-Suomessa ja illmeisesti se Suomenselän alue on jotenkin mansikalle hyvä, sillä niitä tuli valtavasti, eikä niitä tarvinnut hoitaa oikeastaan mitenkään. Täällä Hämeessä sato on aina ollut huonohko. Mutta nyt ostin kymmeniä uusia taimia, jotka riemukseni kukkivatkin hyvin ja raakileitakin tuli. Laitoin rastasverkot, eikä rastaita ole ollutkaan, mutta myyrän olen pari kertaa nähnyt ja kaikki mansikat ovat menneet :( . Olisi pitänyt herätä aiemmin, nyt meni koko sato. Jos taimet edes selviävät talvesta, ensi kesäksi on pakko keksiä jotain. Jostain olen lukenut, että ilmeisesti on kasveja, jotka karkottavat tuholaisia, mutta tietääkö joku mikä myyrään tehoaisi? Mihinkään myrkytyksiin tai loukkuihin en ala. Myyrät saavat puolestani olla, mutta eivät mansikkamaalla... Meillähän on myös kissa, joka ulkoilee vähän, mutta vain oven lähistöllä ja vahdittuna, mikä on minusta ihan hyvä. Jos myyrä harhautuisi sen lähelle, se olisi myyrän menoa, mutta mansikkamaa on hieman kauempana.
Vanilja
 
Viestit: 1134
Liittynyt: 04 Marras 2013, 15:02

Paluu Piha ja puutarha

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron