Mies on jättiputken hävittämisestään raportoinut kaupungille ja sieltäkin on käyty hävittämässä jättiputkea. Tänä kesänä kävi taas joku, joka myrkytti siitä jotain muutakin putkikasvia, mutta appiukko arveli kyynisesti, että taisi olla joku kesätyöntekijä, joka ei ollut ihan perillä siitä, mitä oli tekemässä. Joitakin vuosia sitten, kun jättiputkea oli siis tuhansittain (nyt muutamia), kävi myös myrkyttäjä joka oli suureen ääneen valittanut, että näin kaunis kasvi pitää hävittää

. Jättipalsamia ja kai viitapihlaja-angervoakin on niin hirveästi, että se taitaa olla kaupungilla tiedossakin. Sitä olen joskus miettinyt, että kun kitken ja heilun tuolla kaupungin mailla, niin voiko joku tulla valittamaan? Jättipalsamin kanssa rohkaistuin, kun lehdessäkin oli juttu siitä, kuinka lähikunnassa oli järjestetty kansainvälinen työleiri, jossa nimenomaan hävitettiin jättipalsamia. Vähän vaan arvelutti, että kun olin puskassa piilossa (joo jättipalsami on tosi korkeaa!), kuulin kuinka läheisellä polulla joku nainen valitti miehelle, että kun täällä on niin kauheasti tätä nokkosta

. Ja minä juuri nyhdin pois jättipalsamia nokkosten riemuksi. Toki joku jättipalsami onkin kivemman näköinen kuin nokkonen, eikä edes polttele.