Neulahuovutus

Käsityöprojekteja, iloisia ideoita jne.

Neulahuovutus

ViestiKirjoittaja annimonni » 08 Joulu 2013, 17:04

Ajattelin kokeilla neulahuovutusta ja viimeksi tein sitä monta vuotta sitten enkä ihan muista kaikkia asioita. Eli pitääkö neulahuovutuksen jälkeen aina pestä työ jollain vai onko se valmis sitten kun on neulaa heiluttanut tarpeeksi kauan?
annimonni
 
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Marras 2013, 07:47

Re: Neulahuovutus

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 10 Joulu 2013, 13:14

Meillä ei ainakaan ole pesty, vaan työ on ollut valmis saman tien. Varoitan muuten, että huovutusneulat katkeavat varsin helposti, etenkin jos osuvat työhön hiukankaan vinossa kulmassa, ja terävä kärki voi ponnahtaa mihin vain! Esim. meillä kerran kävi niin, että kyläilemässä oleva taapero löysi lattialta huovutusneulan kärjen... :? Ostin myös laitteen, jossa on monta neulaa yhdessä, jotta huovutus kävisi nopeammin, mutta siitäkin katkeilivat neulat yksi toisensa jälkeen. Olen kyllästynyt ostelemaan kalliita neuloja, joten olen päättänyt, että neulahuovutus on meidän osalta kokeiltu...
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Re: Neulahuovutus

ViestiKirjoittaja Tiina H » 10 Joulu 2013, 23:15

Ei tarvitse pestä, valmista tulee pelkällä neulalla.

Ne tosiaan katkeilevat helposti ne neulat. Olin lapsen kanssa tuossa olikohan kolme vuotta sitten yhdellä iltapäivän kurssilla, jossa oli myös huovutusta. Muut osallistujat olivat jo yli viisikymmenvuotiaita varmaan kaikki, itse olin lapsen apulaisena ja hän varsinaisena kurssilaisena. Lapsi muisteli tuossa taas muutama päivä sitten, kun oli neulahuovutuksesta jotakin puhetta, että siellä hän oli ainoa, joka ei katkaissut neulaa, tädeiltä katkesi monta.
Tiina H
 
Viestit: 1119
Liittynyt: 30 Loka 2013, 12:48

Re: Neulahuovutus

ViestiKirjoittaja annimonni » 13 Joulu 2013, 19:45

Hienosti onnistui ja vanhaakin vanhempi neula katkesi ja yksi uusi kun osui piparisydänmuotin reunaan. Alustana käytin vanhaa tyynyä :D
Ihan mukavaa hommaa oli ja kaksi hienoa pöytäliina tuli :D
annimonni
 
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Marras 2013, 07:47


Paluu Käsitöiden maailma

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron