Välimerellisiä elokuvaelämyksiä

Kirjojen, elokuvien yms. herättämiä ajatuksia, ihania paikkoja, matkailuelämyksiä jne.

Välimerellisiä elokuvaelämyksiä

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 19 Helmi 2019, 23:55

"Renoir"-elokuva sijoittuu nivelreuman vaivaaman Auguste Renoirin vanhuudenpäiviin, ja itse elokuvakin on kuin sarja värikkäitä maalauksia. Visuaaliseen puoleen on todella panostettu: välimerelliset maisemat häikäisevät, värit hehkuvat, vaatteet ja sisustukset ovat herkullisia ja päähenkilöpari kaunis! Ehdoton namupala Ranskan ystävälle... ;)
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Re: Välimerellisiä elokuvaelämyksiä

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 11 Maalis 2022, 21:43

Elizabeth Gilbertin kirjaan perustuva "Eat pray love - omaa tietä etsimässä" on hauska ja liikuttava elokuva, mutta alkupuolella on myös upeita näkymiä Italiasta ja kohtauksia italialaisesta elämäntavasta. Parhaita hetkiä on, kun päähenkilö kysyy vuokraemännältä, mahtaako tämän tarjoama asunto olla turvallinen, kun keskellä olohuonetta on rakennustelineitä - emäntä vastaa, että jos telineet otettaisiin pois, katto romahtaisi! Olen nähnyt vastaavia telineitä monissa talojen myyntikuvissa... :D
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Re: Välimerellisiä elokuvaelämyksiä

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 09 Touko 2022, 00:20

"Pienen suklaapuodin" hurmaava, vanha ranskalaiskylä kumpuilevien peltojen keskellä voisi yhtä hyvin olla vaikka Italiasta...
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Re: Välimerellisiä elokuvaelämyksiä

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 01 Kesä 2022, 23:12

"Amelie" on Pariisiin sijoittuva tarina nuoresta naisesta, joka haluaa auttaa ihmisiä ympärillään, mutta tarvitsee myös itse toisten apua. Hauska, romanttinen, liikuttava!
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27


Paluu Elämyksiä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron