Otsikon kysymykseen heti hyvä vastaus eli kirjoittamalla itse aktiivisemmin
! Käyn itse täällä foorumilla monta kertaa viikossa, melkeinpä aina, kun netissä käyn, mutta olen itsekin laiskistunut kirjoittajana. Tuntuu, että jokaisen kirjoituksen pitäisi olla jotenkin erityisen hyvä tai tärkeä, kun viestejä tulee niin vähän, ja kynnys kirjoittaa nousee. Tämä foorumi on kuitenkin minulle netissä se tärkein paikka, jossa huvikseni käyn, enkä missään tapauksessa haluaisi näin hyvän keskustelupaikan kuolevan.
Tähän kirjoitukseen minut innosti se, kun tänään olen tarmokkaasti tehnyt noita kirjoitus- ja itseopiskelujuttujani lasten ollessa koulussa, en siis ole aivottomana pörrännyt netissä. Syödessäni sitten päätin oikein ajatuksella etsiä netistä joitakin hyviä, mieltä avartavia sivuja, siis esim. keskustelupalstoja, enkä vain ajautua vauvalle lukemaan mitä masentavinta törkyä (seassa jokunen helmi). Olen kiinnostunut mm. kirjoittamisesta, kirjallisuudesta, kirjeenvaihdosta, vähän sellaisesta filosofoinnista jne. ja googlettelin mielestäni kauan. Tulos: ei mitään. Jos haluaisin lukea tekstejä ja osallistua keskusteluun aiheina muoti ja tosi-TV, tarjontaa tuntuu olevan yltäkylläisesti, mutta mitään yhtään "älyllisempää" keskustelua en löytänyt. Onko sitä edes missään? Mielestäni on ihan hullua väittää, että netissä on kaikkea, koska ainakin minä löydän jotain oikeasti mielenkiintoista tosi harvoin
. En tiedä, miten te muut koette asian, mitä te kaipaatte netistä ja löydättekö sen?
Tämän foorumin keskustelun sävy on niin ystävällinen, ettei sellaista juuri tunnu nykyään enää netistä löytyvän. Joskus mietin, että siksiköhän täällä käy niin vähän väkeä, kun täällä ei voi purkaa paineitaan haukkumalla muita
. Sitten olen miettinyt sitä, että kun tämä on kotiäitifoorumi, niin kyllähän se karsii jo heti pois väkeä, joka minusta voisi löytää täältä hyvää juttuseuraa - kun keskustelemme siis niin paljon muustakin kuin lasten kotihoidosta. Tämä kävisi minusta ihan hyvin jonkinlaisesta "yleisfoorumista" ihmisille, jotka omaavat peruskäytöstavat, ovat kiinnostuneita monenlaisista asioista, tykkäävät keskustella ja ehkä sitten ovat usein jonkin sortin "downshiftaajia", mutta ei tuokaan mikään "vaatimus" ole. Eli pitäisikö foorumin nimenkin olla jotain muuta? En tiedä. Toisaalta on kiva ajatella, että kotiäideillekin on oma fooruminsa, mutta kun ei näitä keskustelijoita oikein tunnu riittävän.
No niin, olipa vähän sekava kirjoitus, mutta oikein tuskastuin, kun tajusin, etten löydä netistä älyllistä elämää, poikkeuksena jokunen kirjallisuusblogi, mutta missä niitä ajatuksia voisi vaihtaa?