Miten keskustelua saisi aktiivisemmaksi?

Re: Miten keskustelua saisi aktiivisemmaksi?

ViestiKirjoittaja Henriikka » 19 Huhti 2023, 07:30

Heipä hei!

Löysin tieni tänne, sillä olen jo pidemmän aikaa kaivannut vertaistukea muista kotiäideistä. Heitä vain ei juuri tunnu löytyvän. Suunnittelin jo, että perustaisinko itse oman keskustelufoorumin kotiäideille, mutta kokeilin vielä kerran etsiä, olisiko sellaista jo. Ja olihan täällä! MUTTA. Kovin tuntuu hiljaiselta.

Pidän kuitenkin ajatuksesta, että tämä olisi nimenomaan kotiäideille. Muita keskustelufoorumeja on muille, meille ei yhtään. Voisikohan avata yleisen pulinaketjun, johon osallistuakseen ei tarvitsisi rekisteröityä? Voihan sinne tulla kaikkea törkyä, mutta sitten moderoidaan. Olisi helpompi kiinnostuneiden kysellä, mikä tämä on. Kaikki mielenkiintoinen saisikin olla salasanan takana. :D
Poikia: 7/2009  5/2012  6/2014

Tyttöjä: 12/2019  10/2021
Henriikka
 
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2023, 10:32

Re: Miten keskustelua saisi aktiivisemmaksi?

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 19 Huhti 2023, 18:28

Minusta ehdotuksesi on tosi hyvä.Olen ehkä ollut ylivarovainen, sillä foorumi on jatkuvan pommituksen kohteena; joka kerta sen jälkeen, kun olen käynyt täällä ja viipynyt vähän pitempään, foorumille yrittää rekisteröityä hyvin omituisia käyttäjätunnuksia, joista huomaa heti, etteivät ne ainakaan suomalaisia kotiäitejä ole. :lol: Luultavasti ne ovat botteja, koska monesti samalla kertaa voi tulla vaikkapa kymmenkunta viestiä, joissa käyttäjätunnukset ovat summittain peräjälkeen pantuja kirjaimia tai sitten jotain tyyliin JohnTrump, MichaelTrump, SusanTrump ja niin edelleen. Oletteko te muut tietävämpiä sen suhteen, voisivatko botit päästä avoimelle keskustelualueella ja aiheuttaa jotakin ikävää? Olen tumpelo netin suhteen, ja minulla väikkyy, ehkä aivan turhaan, mielessä kauhukuva, että bottien suoltamien häirikköviestien tulva onnistuisi kaatamaan koko foorumin.

Olet oikeassa, että todella hiljaista on! Aiemmin, kun tämä foorumi oli toisella alustalla, joka sittemmin loppui, käyttäjiä oli parhaimmillaan yli 200. Tietysti vain osa heistä oli aktiivisia. Kun jouduimme siirtymään uuteen paikkaan, tänne ei seurannut kuin ehkä kymmenesosa joukosta; sen jälkeen ihmisiä on elämäntilanteen muututtua vähentynyt eikä uusia ole tullut tilalle. Mainostanut en ole viime vuosina muualla kuin ysv-foorumin allekirjoituksessa - enkä ole enää sielläkään.
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Re: Miten keskustelua saisi aktiivisemmaksi?

ViestiKirjoittaja Henriikka » 20 Huhti 2023, 13:55

Välillä mietin, onko kotiäitejä enää. Kai heitä on, mutta ehkä eivät kaipaa vertaistukea. Jos on vaikka vankka tukiverkosto sukulaisista ja ystävistä, ei varmaan tarvitse nettikeskustelua.

En ole asiantuntija, mutta kuvittelisin, että julkisen yleisketjun voisi tehdä, ja hyökkäykset olisivat palveluntarjoajan päänsärky. Saako kuka tahansa avata uuden aiheketjun? Toivoisin tänne rekisteröityneidenkin puolelle vapaan pulinaketjun, johon voisi kuulumisiaan höpistä ihan vain sen päivän pohjalta.
Poikia: 7/2009  5/2012  6/2014

Tyttöjä: 12/2019  10/2021
Henriikka
 
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Huhti 2023, 10:32

Re: Miten keskustelua saisi aktiivisemmaksi?

ViestiKirjoittaja rumaelsa » 20 Huhti 2023, 16:50

Ilman muuta voi avata uusia aiheketjuja - esimerkiksi "Murheita, unelmia ja muuta lätinää"-alueelle voisit käynnistää tuollaisen pulinaketjun, niin tulemme kyllä mukaan. :) Joka tapauksessa teen myös rekisteröitymättömille avoimen keskusteluosion.
rumaelsa
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3044
Liittynyt: 21 Loka 2013, 21:27

Edellinen

Paluu Foorumin tarkoitus ja toiminta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron